Followers

Saturday, January 9, 2016

First Vlog Script of 2016

(You may watch the video here:  )

Assalamualaikum wbt. And hey, what’s up?

So a few quick updates la kot, since lama gila dah tak bust benda ni.

First thing ialah aku plan untuk buat video book reviews lepaih ni.

It’ll be a once a month kinda thing, dimana aku akan bercakap tentang buku yang ditulis oleh penulis tempatan sahaja. Because, reasons.

The main reason being aku rasa tak cukup orang cakap pasai buku tempatan, especially dalam bentuk video, so aku harap dengan usaha hangat-hangat tahi ayam aku ni, dapat menggalakkan lagi orang untuk sembang tentang buku tempatan.

Bila ada lagi ramai orang sembang pasai buku terbitan Malaysia, boleh aku buang masa kat Youtube tengok video review buku daripada actually membaca buku. Hooray!

So buku yang akan disembang pada bulan Januari ialah Tuhan Bukan Manusia, by Zharif Zainuddin.

Februari kita try The Other Malaya, by Farish A Noor.

March saya nak try sembang pasai Terima Kasih Si Babi Hutan by Ismail Ariffin.

April kita try Liberating the Malay Mind by M. Bakri Musa

dan May kita try sembang pasai Badrul Hisham punya Advantura Pulang Ke Malaya.

Kita try lima dulu, kalau nampak macam masih steady by the end of it, kita tambah lagi buku lain plak.

Pasaipa saya habaq awai-awai buku apa yang akan disembang? Well thanks for asking dear live studio audience!

Pasai pertama sekali, nak jinx the whole thing supaya gagal akhirnya.

But secondly and more importantly, aku harap dengan habaq kat hampa awai-awai, hampa akan pi cari buku ni kat kedai dan baca sekali ngan saya.

Then bila video review tu keluaq enam tahun depan, hampa boleh setuju ataupun tak setuju, since hampa pun dah baca buku tu. What enam tahun *tengok skrip*

Saya akan try upload video review tu roughly antara 28 hingga 31 haribulan pada bulan tu, but we’ll see how it goes.

So that’s the main thing, really.

Kalau hampa ada apa-apa soalan yang hampa nak tanya, you can always find me on twitter, @inianwarhadi

ataupun emel saya, iniuntukakusahaja atgmail.

Mana taw, kot-kot saya cuba jawab soalan dalam emel hampa tu dalam bentuk video, mana taw.

Hang bukan reply pun emel hang anwat! What who said that?


Sekian ja kot, may be peace be upon you!

No comments: